دیجی آرکی
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش عکاسی تک نور در فضای باز از جو مکنالی بزرگ

عکاسی تک نور

آموزش عکاسی تک نور در فضای باز از جو مکنالی بزرگ

اگر به دنبال آموزش عکاسی تک نور و ثبت پرتره‌های هنری و جذاب در فضای باز هستید، خواندن این مقاله از جو مکنالی خالی ‌از لطف نیست. جو مکنالی عکاس مشهور آمریکایی و دارای مدرک کارشناسی در رشته ارتباطات است و همچنین از سال 1994 تا 1998 به‌عنوان عکاس رسمی در مجله لایف مشغول فعالیت بوده است.

معروف‌ترین مجموعه عکس او، “پرتره قهرمانان ۱۱ سپتامبر” است؛ پروژه‌ای که در ظرف مدت سه هفته و بلافاصله پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در استودیویی در نزدیکی برج‌های دوقلو به انجام رسید. این مجموعه در سال ۲۰۰۲ در هفت شهر ایالات متحده به نمایش درآمد و صدها هزار نفر از آن دیدن کردند.

جو مکنالی بزرگ‌ترین عکاس پرتره آمریکایی در هنگام عکس‌برداری از دانته کریچلو (فیلمساز و بازیگر) تنها یک دستور برای رعایت کردن داشت: آن را ساده نگه دارد. جو به دنبال تصاویر غیررسمی بود. او می‌خواست این کار مانند راه‌رفتن ساده با یک دوربین باشد.

جو می‌گوید من به دنبال پس‌زمینه‌ها و صحنه‌های طبیعی و نورپردازی تک نور برای پرتره‌های فضای باز بودم که این کار می‌تواند به ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌ها  اعمال شود.

تجهیزات لازم برای نورپردازی تک نور پرتره در فضای بیرونی

جو مکنالی در طول 25 سال پوشش‌های بزرگی را برای نشنال جئوگرافیک (نشریه رسمی انجمن جغرافیای ملی) انجام داده است که گاهی برای حمل تجهیزات مورد نیاز خود به 3 دستگاه کامیون متوسط نیاز داشته است!

البته که این راه‌رفتن ساده با دانته به همراه یک دوربین هم به همین خاطر بود. جو مکنالی برای عکاسی پرتره در فضای باز از دو شاخه فلش پروفوتو A10 استفاده کرد. او معتقد است اینها جذاب‌ترین و کوچک‌ترین فلاش‌‌های استودیویی جهان هستند.

این فلاش‌ها بسیار سریع و قدرتمند هستند. به لطف ابزارهای نورپردازی از راه دور، جو این دو فلاش را همراه با یک شکل‌دهنده نوری روی یک تک پایه Manfrotto  گذاشت.

شکل‌دهنده نور انتخابی او Ezybox Pro Octa بود که دارای دهانه‌ای است که می‌تواند این دو فلاش نوری را در خود جای دهد. مکنالی از دیفیوزرهای بزرگی روی A10 استفاده کرد تا نوری نرم و مستقیم را در سراسر اندام سوژه داشته باشد.

نکاتی درباره عکاسی تک نور در فضای باز

گام اول_تنظیم موقعیت نورپردازی

جو مکنالی درباره موقعیت گرفتن عکس بیان می‌کند که انتخاب نیویورک به‌عنوان محیط عکاسی برای ما بسیار مهم بود؛ چون همه چیز در عکاسی فقط مربوط به نورپردازی نیست؛ بلکه داستان‌سرایی بخش مهمی از آن است.

دانته یک نیویورکی اصیل است و این شهر محل زندگی و آسایش اوست. از این ‌رو ما از سمت رودخانه به محله DUMBO رفتیم تا چشم اندازها و مناظر منهتن و همچنین پل‌ها و معماری قدیمی مدارس آن منطقه را بررسی کنیم.

گام دوم – تحرک خود را در نظر بگیرید

نکته‌‌ای مهم و زیبا در مورد یک منبع نور متحرک، مانند چیزی که چارلز در اینجا بر روی یک تک پایه Manfrotto نگه داشته است، امکان جابجایی آن است. من همیشه به تیم خودم می‌گویم که تصور کنند یک‌رشته متصل به نور منتهی به چانه سوژه‌ وجود دارد. جهت نور باید چانه را دنبال کند. همیشه سعی کنید هنگام عکاسی تک نور،  نور خود را جهت دهید. با نور طوری کار کنید تا سایه‌ای ایجاد کند که به چهره بعد ببخشد.

گام سوم – از نزدیک‌شدن نترسید

هنگام عکاسی تک نور از نزدیک کردن منبع نور به سوژه نترسید. این جمله‌ای است که مکنالی همیشه به شاگردان خود توصیه می‌کند. او می‌گوید من همیشه از دستیارم می‌خواهم تا نور را به‌اندازه‌ای به سوژه نزدیک کند که تقریبا به لبه کادر برسد. اینقدر نزدیک که اکثر اوقات شواهدی از نفوذ نور در عکس‌های من وجود دارد.

البته او تأکید می‌کند که بهتر است وسایل عکاسی در عکس شما دیده نشوند؛ اما اگر به مقدار جزئی داخل عکس بود، می‌توانید با ادیت و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف آن را حذف کنید.

در نهایت برای گرفتن بهترین عکس‌های پرتره در فضای باز باید مطمئن شوید که با سوژه خود ارتباط برقرار کرده و با او درگیر شده‌اید. در مورد سوژه خود کنجکاو و مهربان باشید. پرتره‌های فضای باز مهم هستند، اما باید سرگرم کننده هم باشند.

منبع: ادوراما

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*