دیجی آرکی
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

کالر چارت و اصلاح رنگ در عکاسی

 

 

رنگ یکی ازابزارهای عکاسی است. در حالی که می تواند عنصری ترسناک برای عکاس باشد ، اما یک عکاس می تواند از رنگ به نفع خود استفاده کند. دقت رنگ عامل مهمی در عکاسی و روتوش است. دوربین های امروزی برای تفسیر داده های رنگی در تصاویر گرفته شده کاملاً به نرم افزار داخلی متکی هستند و نحوه ضبط رنگ ها بازتاب مستقیم میزان دقیق نمایش آنها در تصاویر حاصله خواهد بود. برای استفاده خوب از رنگ در تصاویر خود ، باید از آن آگاه باشید. هنگام تهیه عکس به رنگهای موجود در قاب خود با دقت نگاه کنید و آنها را بررسی کنید.

به رنگهای اصلی و رنگهای فرعی فکر کنید. از رنگ برای افزایش تصویر خود استفاده کنید. آیا رنگ هایی با کنتراست قوی می خواهید؟ اینها رنگهای مکمل هستند. آیا رنگهای هماهنگ تر ، با حال و هوای سوژه شما سازگارتر است؟ اینها رنگ های مشابه نامیده می شوند و در کنار یکدیگر بر روی چرخ رنگ قرار دارند. رنگ های سرد و رنگ های گرم به ایجاد حالات مختلف در عکس های شما کمک می کند. بستگی به نحوه استفاده از رنگها دارد. به عنوان مثال ، اگر یک زرد گرم در مقابل آسمان آبی داشته باشید ، یک احساس تابستانی روشن ایجاد می کند.

یکی از تکنیک های رایج در بین عکاسان استفاده از یک رنگ غالب در عکس است. مثل عکس یک ماشین قرمز در صحنه جنگل سبز و قهوه ای. رنگ قرمز بر رنگهای ملایم طبیعت تسلط خواهند یافت و تصویر زیبایی خلق میشود. از تضاد بین رنگهای روشن و تیره نیز می توان برای غالب شدن یک رنگ استفاده کرد.

عوامل متعددی هستند که می توانند رنگ ها را در یک تصویر گرفته شده تغییر دهند :

دمای نور

تنظیمات White Balance

نوع لنزها

فیلترهای مورد استفاده

نمودار رنگ ، اولین بار در سال 1976  با چارچوب مقوایی از 24 مربع رنگ آمیزی شده درست شد. این نمودار ، به عنوان مرجع رنگی پس از تولید مورد استفاده قرار می گیرد تا از ثبات رنگ از ضبط تا تصویر خروجی ، دیجیتالی یا چاپی اطمینان حاصل شود. ColorChecker یک کالای گران قیمت است ، اما اگر با دقت مورد استفاده قرار گیرد ، سالها به شما خدمت می کند و به شما اطمینان می دهد که رنگ هایی که با آنها کار می کنید در کل فرایند خلاقیت سازگار هستند.

 

در حالی که فناوری دوربین امروزی هنگام عکاسی با فرمت خام ، آزادی عمل زیادی به ما می دهد ، توجه به این نکته ضروری است که افزودن یک نمودار رنگی در یک فریم واحد در حین عکاسی می تواند تفاوت بزرگی در پس از تولید ایجاد کند. بدون ذکر رنگ دقیق ، رنگهای موجود در تصاویر شما فقط یک حدس ذهنی هستند. ممکن است برای برخی از مشتریان به اندازه کافی خوب باشد ، اما اگر دقت رنگ برای کار مورد نظر بسیار مهم باشد (مثل رنگ یک محصول آرایشی یا یک لباس در تصاویر تبلیغاتی) ، عادت به استفاده از یک چک کننده ی رنگ عادی خواهد بود و برای یک عکاس حرفه ای بسیار مفید است.

 

 

  • درک نور و رنگ

رنگ در ترکیب عکاسی یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که عکاس می تواند از آن برای ایجاد روحیه در تصاویر خود استفاده کند. نحوه ی رترکیب رنگ های مختلف یا حذف آنها از عکس ها بر احساس افراد در نگاه کردن آنها تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که درک رنگ در عکاسی بسیار مهم است.

رنگ سوژه بر اساس رنگ منبع نور و رنگ خود سوژه تعیین می شود. اگر شما داخل مکانی هستید که با لامپهای تنگستن روشن شده است ، آن لامپها نور نارنجی مایل به قرمز را منتقل می کنند. اشیاء سفید به رنگ نارنجی مایل به قرمز ثبت می شوند. اما مغز شما ، آن نور را تصحیح می کند و یک جسم سفید را می بینید. به این ترتیب دوربین شما رنگی را که نور ایجاد می کند ثبت می کند و به وسیله ی تراز سفیدی آن را تصحیح می کند. چراغ های سفید همچنین در دمای رنگی که از خود ساطع می کنند متفاوت هستند. برخی خنثی ، برخی دیگر گرم و برخی دیگر نور خنک سفید را نشان می دهند. تفاوتها انقدر ظریف است که بسیاری از مردم متوجه آنها نمی شوند مگر اینکه دو منبع نور متفاوت در نزدیکی یکدیگر وجود داشته باشد.

وقتی عکس می گیریم این بیشتر به چشم می آید. حتی با تنظیم خودکار تعادل سفید در دوربین ، نمی توان آن را جبران کرد. وقتی چراغ هایی با بیش از یک دمای رنگ وجود دارد ، تراز سفیدی فقط می تواند یکی را تنظیم کند. بنابراین ، هنگام عکاسی از یک صحنه داخلی با چراغ های روشن ، مطمئن شوید که همه منابع نوری دارای دمای رنگ یکسان هستند. اگر نور روز بر نوردهی تأثیر می گذارد ، باید از متعادل بودن همه نورها در روز اطمینان حاصل کنید.

  • ترکیب رنگ

در کل دو نوع ترکیب رنگی اصلی وجود دارد که از ادغام آنها با درصدهای مختلف، رنگ های ثانویه ایجاد میشود. ترکیب رنگهای اصلی و ثانویه به شما رنگهای درجه سوم را می دهد که اینها همه رنگهای قابل مشاهده در طیف را تشکیل می دهند.

RGB(Red,Green,Blue)  قرمز ، سبز ، آبی

RYB(Red,Yellow,Blue)  قرمز ، زرد ، آبی

ما در عکاسی در مورد رنگ هایی صحبت می کنیم که می بینیم نور در سطوح مختلف منعکس می کند. بهتر است به خاطر داشته باشید که هنگام عکاسی ، به رنگهای قرمز ، زرد و آبی فکر کنید. رابطه بین این رنگها و رنگهای ثانویه در چرخه رنگ می تواند بر هر ترکیب تأثیر بگذارد. برای پس پردازش ، به رنگهای قرمز ، سبز و آبی فکر کنید. اینها هم رنگهای اصلی در نور هستند . بدیهی است که  قرار دادن اجسام قرمز و سبز در کنار یکدیگر احساسی متفاوت از قرار دادن عناصر آبی و سبز در کنار یکدیگر ایجاد می کند.

 

 

 

 

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

دو × 1 =

شما افلاین هستید