دیجی آرکی
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تکنیک پنینگ

شما حتماً آن عکس هایی را دیده اید که در آن اتومبیل یا موتور سیکلت تیز و در کانون توجه به نظر می رسد در حالی که به نظر می رسد پس زمینه با یک اثر تاری در حرکت است. در ابتدا ممکن است فکر کنید که این یک ترفند فتوشاپ است یا تصور می کنید این چیزی است که فقط یک عکاس حرفه ای ورزشی می تواند به آن دست یابد. خوب ، بگذارید به شما بگویم این عکاسی panning نامیده می شود و یادگیری این روش آسان است.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این روش را ادامه دهید تا زمانی که به هنر عکاسی در حالت panning تسلط پیدا کنید. برای کمک به شما در انجام این کار ، ما شش نکته ی آسان برای درک عکسهایی را که به شما کمک می کنند عکسهای متحرک مناسب بگیرید جمع آوری کرده ایم.

 

 

1 – دوربین خود را در حالت اولویت شاتر تنظیم کنید

اولین کاری که باید هنگام گرفتن دوربین برای گرفتن عکس متحرک انجام دهید ، تنظیم حالت دوربین روی اولویت شاتر است. عکاسی با صفحه در واقع انتخاب صحیح سرعت شاتر است – دیافراگم و مقادیر ISO در اینجا نقش اصلی را ندارند. این حالت به شما امکان می دهد سرعت شاتر را تنظیم کنید در حالی که دیافراگم و مقادیر ISO توسط دوربین مراقبت می شوند و بسته به شرایط نور متفاوت خواهد بود.

 

2 – سرعت شاتر پایین را انتخاب کنید

همانطور که در بالا بحث کردیم ، مهمترین عنصر نوردهی در عکس برداری از سرعت ، سرعت شاتر است. بنابراین برای اینکه موضوع تیز به نظر برسد و پس زمینه در حال حرکت باشد ، باید اجازه دهید تا شاتر برای مدت زمان کافی باز بماند.

برای ثبت عکس های عالی ، سرعت شاتر ایده آل هر چیزی بین 1/30 ثانیه و 1 / 125th است (هرچه سوژه با سرعت بیشتری حرکت کند ، سرعت شاتر نیز سریعتر است). این دامنه سرعت شاتر باعث می شود تا دوربین بتواند حرکت را در عکس ثبت کند ، در حالی که سوژه را در فوکوس واضح نگه می دارد.

 

3 – از سه پایه استفاده کنید

با کلیک روی عکس های دستی با سرعت شاتر پایین تر ممکن است لرزش جزئی در عکس های شما ایجاد شود. برای اطمینان از ثبت عکس های واضح و واضح ، دوربین خود را بر روی سه پایه یا یک مونوپاد سوار کنید تا لرزش دوربین در هنگام تغییر حالت به حداقل برسد.

این امکان وجود دارد که در حالی که دوربین خود را به همراه سوژه متحرک متحرک می کنید ، بدن خود را نیز حرکت دهید و این می تواند لرزش جزئی در دوربین شما ایجاد کند. استفاده از سه پایه یا مونوپاد حرکت دوربین به سمت بالا یا پایین را به حداقل می رساند و فقط به دوربین اجازه می دهد تا به سمت دیگری حرکت کند.

 

4- فوکوس دقیق داشته باشید

از آنجا که سوژه به سرعت در فریم شما حرکت می کند ، بنابراین بسیار مهم است که فوکوس را به طور دقیق روی سوژه قفل کنید. برای اینکه موضوع در فوکوس تیز به نظر برسد می توانید دو روش انجام دهید ، در حالی که به نظر می رسد پس زمینه در حرکت است.

تکنیک فوکوس خودکار: اگر تازه شروع به عکاسی در حال حرکت می کنید یا از فاصله موضوع با دوربین اطمینان ندارید ، همیشه از روش فوکوس خودکار استفاده کنید. برای اطمینان از تمرکز دقیق بر روی موضوع ، حالت پیگیری مداوم فوکوس را روشن کنید (AF-C در Nikon و AI Servo برای Canon). این به دوربین شما کمک می کند تا هنگام حرکت در فریم ، به طور مداوم روی سوژه فوکوس کند.
تکنیک فوکوس دستی: اگر در مورد مسیری که سوژه شما عبور می کند مطمئن هستید ، بهترین روش استفاده از تکنیک فوکوس دستی است. بر روی نقطه ای که سوژه شما در آن قرار دارد تمرکز کنید و سپس حالت فوکوس را به حالت دستی تغییر دهید. این به شما اطمینان می دهد که با سرعت بسیار بیشتری کلیک کنید زیرا لنزهای شما به طور مداوم به دنبال سوژه نیستند. به سادگی دوربین خود را همراه با سوژه متحرک حرکت داده و روی چند عکس کلیک کنید ، بعدا بهترین را از بین همه انتخاب کنید.
توجه: بخاطر داشته باشید که باید دوربین خود را روی حالت مداوم یا پشت سر هم تنظیم کنید تا هنگام پایین نگه داشتن شاتر ، چندین عکس بگیرید.

 

5- موقعیت خود را به درستی انتخاب کنید

سعی کنید بین دوربین و سوژه در حال حرکت فاصله داشته باشید تا به دوربین اجازه دهید فضای کافی برای قفل کردن سریع سوژه را داشته باشد. اگر خیلی نزدیک به سوژه متحرک قرار بگیرید ، احتمال اینکه لنز شما بخاطر کوتاه بودن فاصله از حداقل فاصله کانونی نتواند روی سوژه متمرکز شود ، وجود دارد. همچنین نگهداشتن سوژه در کادر وقتی که خیلی بزرگ است دشوارتر است (از نزدیک).

عکس های متحرک در صورت وجود کنتراست و وجود حداقل دو یا چند رنگ در پس زمینه ، چشم نواز به نظر می رسند. پس زمینه ای را تصور کنید که فاقد کنتراست است و فقط یک رنگ دارد ، به سختی می تواند هیچ تأثیری به عکس متحرک شما اضافه کند.

 

6 – همراه با موضوع حرکت کنید

ایده کامل عکاسی در حال حرکت این است که در حالی که دوربین خود را همراه با سوژه متحرک می کنید ، از یک سوژه متحرک عکس بگیرید. یکی از مواردی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که سرعت در حال متحول کردن دوربین باید با سرعت عبور سوژه از فریم شما مطابقت داشته باشد. سوژه را از چپ به راست (یا بالعکس) با همان سرعت دنبال کنید و هنگام رسیدن به وسط متوقف نشوید (مانند گلف دنبال کنید).

یک نکته طلایی این است که دکمه رها کردن شاتر را فقط زمانی فشار دهید که سوژه با دوربین شما موازی باشد. این باعث می شود که سوژه شما کاملاً در فوکوس باشد و شفاف به نظر برسد ، در حالی که می توانید حرکت تاری را در پس زمینه کاملاً بگیرید.

Kunal Malhotra

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

نوزده + یازده =

شما افلاین هستید